O Consello da Cultura Galega publica o informe sobre a situación das traballadoras do sector audiovisual e escénico impulsado pola AAAG, AGA, Escena Galega e a Mostra de Cangas

A Asociación de Actores e Actrices de Galicia (AAAG), a Academia Galega do Audiovisual (AGA), Escena Galega e a Mostra Internacional de Teatro Cómico e Festivo de Cangas celebran a publicación do informe A situación das traballadoras do sector audiovisual e das artes escénicas en Galicia, realizado polo Consello da Cultura Galega (CCG) a través do Observatorio da Cultura Galega. O citado informe, presentado hoxe ante os medios, culmina un proceso de dous anos e dá resposta a petición do sector para abordar en clave galega a situación do mundo laboral no noso sector atendendo ás cuestións de xénero. As citadas asociacións impulsaron o estudo en colaboración coa Secretaría Xeral de Igualdade que, xunto a Consellería de Cultura, asinou en novembro de 2017 un convenio de colaboración co Consello da Cultura Galega para levar acabo un estudo que, hoxe, xa é unha realidade. No citado documento, amósanse unha serie de datos que, tal e como destacou hoxe a secretaria

III Premios María Luz Morales de ensaio e videoensaio sobre o audiovisual

Sara Varela, Eire García, Pepe Coira e Xurxo González son os gañadores da terceira edición dos Premios María Luz Morales de ensaio e videoensaio sobre o audiovisual, nunha edición na que tamén se recoñeceu con candanseu accésit o traballo de Irene Basanta, Denisse Lozano, Sara Donoso e Antón Varela Os premios están organizados pola Academia Galega do Audiovisual en colaboración coas catro deputacións provinciais O xurado estivo formado pola artista e docente Carme Nogueira, a investigadora Isabel Sempere e a xornalista Montse Dopico A Academia Galega do Audiovisual celebrou o mércores 3 de abril no Centro Cultural Marcos Valcárcel pertencente á Deputación da Ourense, a entrega de premios da terceira edición dos premios María Luz Morales, que promoven a investigación científica no ámbito audiovisual, destacando cun galardón e 1.200 euros dous videoensaios e dous ensaios escritos, nunha iniciativa pioneira que conta coa participación das catro

El papel de la mujer en cine y televisión protagoniza los II Premios María Luz Morales de ensayo audiovisual

Lucía Estévez, Marcos Nine, Fernando Redondo y Denisse Lozano (que ya había ganado en la primera edición) recogieron en Lugo los Premios María Luz Morales de investigación audiovisual, en un acto en el que también se reconoció el trabajo de Éire García Cid, Brais Romero y Sabela Rei, con sus respectivos accésit Los premios, organizados por la Academia Galega do Audiovisual en colaboración con las cuatro diputaciones, llevan el nombre de una periodista gallega que fue la primera directora de un periódico diario estatal y que ejerció cómo crítica, investigadora y colaboradora de producciones audiovisuales La Academia Galega do Audiovisual entregó esta tarde en la Diputación de la Lugo los premios María Luz Morales, que promueven la investigación científica en el ámbito audiovisual, destacando con un galardón y 1.200 euros dos videoensaios y dos ensayos escritos firmados por dos jovencísimas investigadoras y otros dos investigadores gallegos, en una

La Academia Galega do Audiovisual pone en marcha los Premios María Luz Morales de investigación audiovisual

La Academia Galega do Audiovisual convoca los premios María Luz Morales para promover la investigación científica en el ámbito audiovisual. Desde esta primera edición, estos premios contarán con cuatro modalidades que atenderán trabajos de videoensayo y ensayo escrito, de ámbito gallego e internacional. En esta iniciativa, la primera de estas características en Galicia, participan las cuatro diputaciones gallegas. En el acto de presentación de la primera edición de los premios María Luz Morales participaron los responsables de las áreas de Cultura de las Diputaciones de A Coruña, Pontevedra y Lugo, Goretti Sanmartín, Xosé Leal e Pilar García, el Concelleiro de Culturas de A Coruña, José Manuel Sande y el Presidente y la Tesorera de la Academia Galega do Audiovisual, Carlos Ares y María Yáñez.   En su intervención, Carlos Ares, que dio gracias a las cuatro Diputaciones por responder a la llamada de colaboración de la Academia, señaló que los

Primeros pasos del estudio de la situación actual sobre la presencia y participación de las mujeres en el sector cultural

La Academia Galega do Audiovisual junto con la Asociación de Actrices y Actores de Galicia, Escena Galega y la Mostra Internacional de Teatro Cómico y Festivo de Cangas promueven, junto con la Secretaría Xeral de Igualdade, un estudio de la situación actual sobre la presencia y participación de las mujeres en el sector cultural, en particular en las áreas profesionales del audiovisual y de las artes escénicas, así como las condiciones laborales y el acceso a los recursos entre hombres y mujeres en el sector. Os dejamos toda la información sobre este compromiso publicada en la página web de la Secretaría Xeral de Igualdade de la Xunta de

Comunicado conjunto de la AAAG, AGAG, CREA, OAG, AGAPI, AISGE y AGA sobre la situación del CGAI

Os dejamos el comunicando conjunto de la Asociación de Actrices e Actores de Galicia, Asociación de Guionistas de Galicia, de la Asociación de Directores e Realizadores de Galicia, el Observatorio Audiovisual de Galicia, la Asociación Galega de Produtoras Independentes, AISGE y la  Academia Galega do Audiovisual sobre la situación del Centro Galego das Artes da Imaxe.   Desde hace 25 años, en Galicia contamos con una institución que nació, entre otras cosas, para preservar y difundir el patrimonio audiovisual gallego. Otros de sus cometidos originales fueron asumidos posteriormente por otros organismos. Pero de la conservación de nuestro patrimonio audiovisual, que es un trabajo de una gran exigencia técnica, si no se ocupa el CGAI, quién se va a ocupar? La posibilidad, formulada últimamente, de que el CGAI vea aún más reducido su personal conforma una seria advertencia. Corremos el riesgo de desatender la tarea de restaurar, conservar, catalogar y

Vídeos del día de la mujer trabajadora

Para conmemorar el Día Internacional da Muller, la Academia puso en marcha la iniciativa #conAde, una serie de conversaciones en vídeo entre mujeres que se dedican profesionalmente al audiovisual para hacernos conscientes del lugar que ocupamos en materia de igualdad. Seis compañeras participaron en tres vídeos, nosotros escuchamos: las actrices Pilar Pereira y Camila Bossa; Belém Brandido (regidora de arte y producción) y Marta Villar (Directora de Arte); y las también actrices Sheyla Fariña y Sonia Castelo. Mujeres y trabajadoras del audiovisual, charlando sobre el sector en el que trabajan y la realidad a la que se enfrentan como profesionales por ser mujeres. Te perdiste alguno? Quieres volver a ver lo que nos contaron? Tenéis todos los vídeos en nuestro canal de Youtube, y también os dejamos las entrevistas completas a

“Antes nuestro trabajo era arreglar problemas. Ahora somos parte de la producción» Isidro Jiménez, Supervisor y coordinador de VFX del grupo Telson

eIsidro Jiménez habló con la Academia antes de la segunda y última jornada del Foro Academia Aberta dedicado a los efectos digitales. Actualmente tres películas en las que participó están en cartel: Extinction, Ma Ma y El Desconocido. - Cuáles son las particularidades de los VFX en España? Ahora mismo quitando las superproducciones absolutas de Hollywood tipo X-Men, los VFX en España son equiparables al resto del mundo. Hacemos lo mismo con las mismas herramientas pero con presupuestos muy diferentes. Si tuviésemos que hacer grandes producciones podríamos hacerlo, no tendríamos la experiencia pero sí las herramientas y los medios. Los VFX en España no se distinguen de los de Francia, de los de Italia, de los de Alemania... Estados Unidos es otra liga. Lo que diferencia son los presupuestos: el coste de una peli en Hollywood es el presupuesto total que tenemos para todo el cine español. - Cómo cambió tu trabajo en la última década? Antes casi el 100%

“O dixital ampliou as posibilidades da ambición de contar” Juan Pedro de Gaspar | Director de arte

Premiado cun Goya por Blackthorn, recén estreada El desconocido, de Dani de la Torre, acaba de rematar en Budapest a segunda parte de Zipi y Zape. Juan Pedro de Gaspar abriu a nova edición do Foro Aberto da AGA, dedicado na edición de 2015 aos efectos dixitais en relación coa dirección de arte e a influencia que sobre ela exerce o traspaso do “analóxico” ao dixital. -Como cambia o seu traballo no paso do físico ao virtual? -Vivín a última etapa da dirección de arte á antiga usanza, analóxica por chamarlle así. Traballei en La niña de tus ojos con Emilio Ruiz, que era un mundo con decorados e maquetas. Esa etapa da construción física das maquetas, que sempre tiñan que esta disciplinadas á posición de cámara para que funcionaran. Vivín os inicios do mundo dixital aplicado á dirección de arte e pasamos de ser unha parte do presuposto que case nin se tiña en conta, ou se tiña en conta como unha parte mínima a este momento no que realmente é unha das

O CINE EN GALICIA: UNHA APROXIMACIÓN AO ESTADO ACTUAL DENDE O PUNTO DE VISTA DA DISTRIBUCIÓN E EXHIBICIÓN

O distribuidor cinematográfico e académico Emilio Baños mandounos estas palabras sobre o cine en Galicia dende o punto de vista da distribución e a exhibición para o Anuario 2013-2014.     “Cando falamos da industria cinematográfica podemos facer unha distinción de partida entre dous grupos claramente definidos: hai unha parte creativa, que se ocupa de todo o proceso de elaboración da película, e onde se desenvolven moitos dos oficios máis característicos do cine: guionistas, actores, directores, técnicos, produtores e un longo etcétera; pero tamén hai unha segunda parte onde o matiz máis evidente é eminentemente comercial, como é a distribución e a exhibición das películas. O punto de partida é claro, dedicámonos ao mesmo: a crear historias e sensacións coas que intentamos chegar ata o público. E no medio dunha imaxe tan idílica cóase o problema. Se somos as dúas caras da mesma moeda e traballamos coa mesma materia prima, por que