logotipo_mariluz-01_paraslideweb

A Academia pon en marcha os Premios María Luz Morales de investigación audiovisual

A Academia Galega do Audiovisual convoca os premios María Luz Morales para promover a investigación científica no ámbito audiovisual. Desde esta primeira edición, estes premios contarán con catro modalidades que atenderán traballos de videoensaio e ensaio escrito, de ámbito galego e internacional. Nesta iniciativa, a primeira destas características en Galicia, participan as catro deputacións galegas. No acto de presentación da primeira edición dos premios Mari Luz Morales, participaron os responsábeis das áreas de Cultura das Deputacións da Coruña, Pontevedra e Lugo, Goretti Sanmartín, Xosé Leal e Pilar García, o Concelleiro de Culturas da Coruña, José Manuel Sande e o Presidente e a Tesoureira da Academia Galega do Audiovisual, Carlos Ares e María Yáñez. Na súa intervención, Carlos Ares, que deu grazas ás catro Deputacións por responder á chamada de colaboración da Academia, sinalou que os novos premios eran un “empeño da directiva” pola

Primeiros pasos do estudo da situación actual sobre a presenza e participación das mulleres no sector cultural

A Academia Galega do Audiovisual xunto coa Asociación de Actrices e Actores de Galicia, Escena Galega e a Mostra Internacional de Teatro Cómico e Festivo de Cangas promoven, xunto coa Secretaría Xeral de Igualdade, un estudo da situación actual sobre a presenza e participación das mulleres no sector cultural, nomeadamente nas áreas profesionais do audiovisual e das artes escénicas, así como as condicións laborais e o acceso aos recursos entre homes e mulleres no sector. Deixámosvos toda a información sobre este compromiso publicada na páxina web da Secretaría Xeral de Igualdade da Xunta de

Comunicado conxunto da AAAG, AGAG, CREA, OAG, AGAPI, AISGE e AGA sobre a situación do CGAI

Deixámosvos o comunicando conxunto da Asociación de Actrices e Actores de Galicia, Asociación de Guionistas de Galicia, da Asociación de Directores e Realizadores de Galicia, o Observatorio Audiovisual de Galicia, a Asociación Galega de Produtoras Independentes, AISGE e a Academia Galega do Audiovisual sobre a situación do Centro Galego das Artes da Imaxe.   Desde hai 25 anos, en Galicia contamos cunha institución que naceu, entre outras cousas,  para preservar e difundir o patrimonio audiovisual galego. Outros dos seus cometidos orixinais foron asumidos posteriormente por outros organismos. Pero da conservación do noso patrimonio audiovisual, que é un traballo dunha grande esixencia técnica, se non se ocupa o CGAI, quen se vai ocupar? A posibilidade, formulada ultimamente, de que o CGAI vexa aínda máis reducido o seu persoal conforma unha seria advertencia. Corremos o risco de desatender a tarefa de restaurar, conservar, catalogar e manter como ben

VideosMuller

Vídeos do día da muller traballadora

Para conmemorar o Día Internacional da Muller, a Academia puxo en marcha a iniciativa #conAde, unha serie de conversas en vídeo entre mulleres que se adican profesionalmente ao audiovisual para facernos conscientes do lugar que ocupamos en materia de igualdade. Seis compañeiras participaron en tres vídeos, nós escoitamos: as actrices Pilar Pereira e Camila Bossa; Belém Brandido (rexedora de arte e produción) e Marta Villar (Directora de Arte); e as tamén actrices Sheyla Fariña e Sonia Castelo. Mulleres e traballadoras do audiovisual, charlando sobre o sector no que traballan e a realidade a que se enfrontan como profesionais por ser mulleres. Perdiches algún? Queres volver a ver o que nos contaron? Tedes tódolos vídeos na nosa canle de Youtube, e tamén vos deixamos as entrevistas completas a

IsidroJimenez

“Antes o noso traballo era arranxar problemas, agora somos parte da produción” Isidro Jiménez, Supervisor e coordinador de VFX do grupo Telson

Isidro Jiménez falou coa Academia antes da segunda e última xornada do Foro Academia Aberta adicado aos efectos dixitais. Actualmente tres películas nas que participou están en cartel: Extinction, Ma Ma e El Desconocido. - Cales son as particularidades dos VFX en España? Agora mesmo quitando as superproducións absolutas de Hollywood tipo X-Men, os VFX en España son equiparables ao resto do mundo. Facemos o mesmo coas mesmas ferramentas pero con orzamentos ben diferentes. Se tivésemos que facer grandes producións poderíamos facelo, non teríamos a experiencia pero si as ferramentas e os medios. Os VFX en España non se distinguen dos de Francia, dos de Italia, dos de Alemaña… Estados Unidos é outra liga. O que diferencia son os orzamentos: o custe dunha peli en Hollywood é o orzamento total que temos para todo o cine español. - Como cambiou o teu traballo na última década? Antes case o 100% do noso traballo era arranxar problemas e fallos de rodaxe e non

JuanPedrodeGaspar

“O dixital ampliou as posibilidades da ambición de contar” Juan Pedro de Gaspar | Director de arte

Premiado cun Goya por Blackthorn, recén estreada El desconocido, de Dani de la Torre, acaba de rematar en Budapest a segunda parte de Zipi y Zape. Juan Pedro de Gaspar abriu a nova edición do Foro Aberto da AGA, dedicado na edición de 2015 aos efectos dixitais en relación coa dirección de arte e a influencia que sobre ela exerce o traspaso do “analóxico” ao dixital. -Como cambia o seu traballo no paso do físico ao virtual? -Vivín a última etapa da dirección de arte á antiga usanza, analóxica por chamarlle así. Traballei en La niña de tus ojos con Emilio Ruiz, que era un mundo con decorados e maquetas. Esa etapa da construción física das maquetas, que sempre tiñan que esta disciplinadas á posición de cámara para que funcionaran. Vivín os inicios do mundo dixital aplicado á dirección de arte e pasamos de ser unha parte do presuposto que case nin se tiña en conta, ou se tiña en conta como unha parte mínima a este momento no que realmente é unha das

O CINE EN GALICIA: UNHA APROXIMACIÓN AO ESTADO ACTUAL DENDE O PUNTO DE VISTA DA DISTRIBUCIÓN E EXHIBICIÓN

O distribuidor cinematográfico e académico Emilio Baños mandounos estas palabras sobre o cine en Galicia dende o punto de vista da distribución e a exhibición para o Anuario 2013-2014.     “Cando falamos da industria cinematográfica podemos facer unha distinción de partida entre dous grupos claramente definidos: hai unha parte creativa, que se ocupa de todo o proceso de elaboración da película, e onde se desenvolven moitos dos oficios máis característicos do cine: guionistas, actores, directores, técnicos, produtores e un longo etcétera; pero tamén hai unha segunda parte onde o matiz máis evidente é eminentemente comercial, como é a distribución e a exhibición das películas. O punto de partida é claro, dedicámonos ao mesmo: a crear historias e sensacións coas que intentamos chegar ata o público. E no medio dunha imaxe tan idílica cóase o problema. Se somos as dúas caras da mesma moeda e traballamos coa mesma materia prima, por que

AS MULLERES CINEASTAS SUBÍMONOS AO TREN DA LIBERDADE

Chelo Loureiro –produtora, delegada de CIMA en Galicia e socia da Academia- escribiu un artigo para o anuario Papeis da Academia 2013-2014 co gallo da rodaxe e a estrea do documental “O tren da liberdade” sobre as protestas a favor da retirada da lei de Protección á Vida do Concibido e Dereitos da Muller Embarazada. “E os homes tamén. Estou segura. Aínda que a mobilización partiu de organizacións de mulleres, tal e como puidemos comprobar na manifestación do 1 de febreiro que tivo por obxectivo pedir no Congreso de Deputados a retirada da lei de Protección á Vida do Concibido e Dereitos da Muller Embarazada, a cantidade de homes foi dabondo ilustrativa como para comprobar que estamos a falar dun problema que nos afecta a todos por igual, aínda que por razón obvias da bioloxía, sexamos as mulleres quen sufrimos con máis dureza as consecuencias. Dende o primeiro momento, no mes de decembro de 2013, no que Gallardón nos sorprendeu co borrador da nova lei do

NOVO CINEMA GALEGO: FORZA CENTRÍFUGA

O artigo de Xurxo González (historiador, crítico de cinema e xestor cultural) foi publicado tamén na pasada edición do anuario e fala sobre a saída da industria audiovisual galega máis alá das fronteiras da nosa Comunidade Autónoma, dende o punto de vista do novo cinema galego. "O que se denomina Novo Cinema Galego (a partires de agora escribirase coas siglas NCG)fracasou no primeiro obxectivo que se fixou: chamar a atención da administración da Xunta de Galicia. Queríase que a AGADIC se dese conta da necesidade de prolongar as boas condicións que a administración creou para que xurdira este novo xeito de facer cinema. A denominación do NCG foiunha mera transposición á actualidade das fórmulas dos novos cinemas modernos que emerxeron en Europa na década dos anos 60 e 70. O NCG foi o froito dunha política audiovisual acertada que tivo o goberno do bipartito entre 2006 e 2009 de mans da Axencia Audiovisual Galega con Manolo González no leme. Esta comparativa

AMPLA REPRESENTACIÓN GALEGA NOS 29 PREMIOS GOYA

O cine galego ten calidade/está de moda, ou iso se deduce tras coñecer as últimas nominacións dos Premios Goya 2015. O 7 de febreiro no Centro de Congresos Príncipe Felipe haberá unha gran representación de compañeiros e profesionais galegos candidatos a levarse unha estatuíña na 29 gala de entrega dos Premios Goya. A segunda película con máis candidaturas (aparece o seu título ata en 16 categorías) é “El niño”, coproducida por Vaca Films e no que cabe destacar o nomeamento de Raquel Fidalgo e Noé Montes xunto a David Martí na categoría de Maquillaxe e Perruquería. “A tropa de trapo na selva do arco da vella” coproducida entre outras por Abano Producións e Continental Producciones é finalista á mellor Longametraxe de Animación, catro anos despois da súa predecesora “A tropa de trapo no país onde sempre brilla o sol” que finalmente non se levou o prezado galardón. Nos finalistas en formato curto de animación atopámonos “Sangre de