Noemí Chantada: “Xoves de Comadres é unha historia moi persoal, moi íntima, case unha terapia”

Xoves de Comadres chega esta semana a un dos festivais e mercados de curtametraxes máis importantes do mundo, o Palm Springs Short Film Festival, unha cita que califica para os premios Óscar, BAFTA, BIFA e Goya. Premiada no Festival de Málaga, no de Cans, na Semana Internacional Cine Autor Lugo e no Festival Internacional de Cine Inclusivo de Vigo, no seu palmarés tamén atopamos o Mestre Mateo á Mellor curtametraxe de imaxe real na XIX edición dos premios. Falamos con Noemí Chantada sobre este traballo e repasamos a súa traxectoria. Recolliches o premio á nunha Gala marcada polas restricións impostas pola pandemia, que sentiches ao subir ao escenario do Teatro Colón? Foi moi emocionante.  Xoves de Comadres é unha historia moi persoal, moi íntima, case unha terapia… non esperabamos ter un percorrido como o que está a ter e gañar o que está a gañar, así que recibir un Mestre na casa é case un broche de ouro. Só me quedou pena de que non puidera estar

Alba Prol: “O Gran Camiño é un documental social ademais de ser de viaxes e aventura”

Hai tres anos, Alba Prol e Raúl García, artífices de Mateórica Cine, decidiron poñer en marcha un proxecto como non fixeran nunca antes “onde nos implicaramos creativamente en todas as fases do proceso, que nos permitise tamén medrar como empresa para empezar a facer proxectos totalmente nosos”. Ese proxecto tomou forma en  percorrer catro das rutas de peregrinación con máis sona do mundo: o Pacific Crest Trail, unha das rutas máis duras dos Estados Unidos; o Camiño Inca a Machu Picchu; o Kumano Kodo, unha rede de camiños que conectan os santuarios de Kumano Sanzan en Xapón e o Camiño de Santiago.  Unha aventura arriscada que queda plasmada en O gran camiño.  Falamos con unha das artífices deste proxecto que percorre miles de quilómetros “para chegar ás persoas e ás historias que teñen detrás”.  De onde xorde a idea de acometer un proxecto como O gran camiño? Levamos dous anos e medio con este documental, o proxecto máis

Falamos con Xisela Franco, xurado dos V Premios María Luz Morales

A cineasta, documentalista e docente Xisela Franco forma parte do xurado dos Premios María Luz Morales que chegan este ano á súa quinta edición.  Non separa as súas facetas de creadora e docente “son cineasta, interésame a imaxe en movemento, capturala, cosela; traballar con paisaxes, persoas; esculpilas, construilas, aprender a través delas. A docencia é unha prolongación desa necesidade de coñecemento e de expresión.  Estou nunha facultade de Belas Artes onde a liberdade é a condición de partida e non hai que explicar que o cinema é arte. Adoro estar con xente nova e conectar con eles, axudarlles a atopar a súa voz, recibir a súa frescura”. Falamos con ela sobre a súa experiencia como xurado que, de partida, define como “unha marabilla”.  As convocatorias de premios de ensaio escrito son habituais, pero non sucede así co videoensaio, como valoras esa categoría?Paréceme unha proposta fantástica que desprega un camiño interesante e

Falamos con Gaspar Broullón, xurado dos V Premios María Luz Morales

Realizador, editor, produtor, profesor asociado de Realización Audiovisual na Facultade de Ciencias da Comunicación da USC... son moitas as facetas nas que Gaspar Broullón se desenvolve profesionalmente "no fondo todo vai de contar historias. Realizar é amosar historias, producir é facelas viables, promovelas, darlles forma… e formar futuros profesionais deste sector noso é o mellor xeito de facer que cada vez contemos máis e mellor esas historias". Apaixoado do seu traballo, non podería elixir só unha etiqueta coa que definirse "adoro cada unha das facetas que me permiten construir historias e compartir este oficio bonito con xente á que admiro cada día. E adoro ver medrar esa mesma paixón na xente moza da que teño a sorte de aprender tanto ou máis do que eles aprenden de min".Conversamos con el co gallo da quinta edición dos Premios María Luz Morales de ensaio e videoensaio sobre o audiovisual, na que forma parte do xurado. Como estas a vivir a túa labor como

Álvaro Pérez Becerra, novo presidente da Academia Galega do Audiovisual

Trátase do presidente máis novo das oito academias de cine e audiovisuais que existen na península.Está acompañado na vicepresidencia polo guionista e produtor Pepe Coira e a actriz e cineasta Sonia Méndez Álvaro Pérez Becerra (A Coruña, 1989) foi elixido por unanimidade novo presidente da Academia Galega do Audiovisual, na asemblea xeral ordinaria e electoral celebrada o pasado 4 de xuño. Está acompañado na vicepresidencia polo guionista e produtor Pepe Coira e a actriz e cineasta Sonia Méndez. Unha nova etapa na que repite a anterior xunta directiva: Carmen Méndez na tesoureiría; Saamira Ganay na secretaría; Óscar Cruz, Susana Veira e Xavi Font nas vogalías, cargo que tamén asume a presidenta saínte Ana Míguez, e Fernando Alfonsín, que entra no equipo en substitución da actriz Isabel Naveira.  Convértese así no presidente máis novo das oito academias de cine e audiovisuais que existen na península. Un dos seus desexos para o mandato é que

Andrea Villa: “ Agradezo moito poder levar unha década traballando en cultura”

Conversamos Andrea Villa cando a duodécima edición de (S8) Mostra de Cinema Periférico chega ao seu ecuador, unha cita da que a nosa asociada é a encargada da xefatura de prensa e do desenvolvemento e presentación de contidos online.Da presente edición destaca o Foco Sinais, cunha extensa entrevista que lles fixo a Helena Girón e Samuel Delgado e que se pode ver na web da Mostra; o programa adicado a Val del Omar co seu Tríptico elemental de España proxectado en 35 mm na Filmoteca de Galicia o vindeiro 5 de xuño; os Desbordamientos, film performances que terán lugar na Fundación Luis Seoane; e o Camera Obscura online dedicado a David Domingo. Falamos con ela da Mostra e tamén dos numerosos proxectos de comunicación dos que formou parte recentemente. Este ano, sen ir máis lonxe, foi a encargada da comunicación de dúas das gañadoras dos XIX Mestre Mateo, Ons e Nación e dunha das estreas máis exitosas do ano, Cuñados. Como foi a experiencia de comunicar a estrea

Ramón Villares: “A cultura é a argamasa que terma das sociedades”

Ramón Villares pronuncia a conferencia inaugural El iberismo como idea y como proyecto con motivo do IV Encuentro de Academias de Cine Ibéricas. A partir das orixes do iberismo como proxecto político, o historiador chairego desenvolve a idea do iberismo cultural como reivindicación da diversidade cultural na Península Ibérica.Falamos co Catedrático de Historia da Universidade de Santiago de Compostela e ex-presidente do Consello da Cultura Galega sobre esta conferencia, que inicia o programa da cuarta edición da cita anual que reúne aos representantes das academias de cine da península. Que opinión lle merece a celebración deste tipo de iniciativas no marco das relacións entre os distintos territorios que conforman a Península Ibérica?  Eu agradezco moito o convite, sobre todo pola oportunidade que me concede de falar sobre o Iberismo que, como se di no título da conferencia, tendeu históricamente a ser máis ben unha Idea do que un Proxecto, sexa

Javier Quintela: “O artesanal é o verdadeiramente exclusivo”

Javier Quintela foi o encargado de deseñar o eloxiado vestiario que a presentadora Lucía Veiga e os integrantes do grupo De Vacas luciron na Gala dos XIX Premios Mestre Mateo. Era a primiera vez que o deseñador coruñés se encargaba do vestiario dun evento en directo, unha experiencia que califica como “moi positiva aínda que un pouco tola por facelo nun prazo de tempo tan curto”. Javier Quintela. Fotografía de Estudio Ollo Fotográfico Empezou como unha colaboración coa estilista Uxía Vaello, quen, xunto co director da Gala, Tito Asorey, interveu na concepción do vestiario a partir da premisa glamour na casa... E acabou por converterse na elaboración do vestiario completo “cando contactaron comigo tiñan feito un bosquexo e nos só tivemos que darlle forma no Atelier. O noso estilo de deseño está moi inspirado nos anos 40 e 50, en volumes e patróns clásicos, atemporais e femininos. Inspirámonos nos looks das actrices de Hollywood para darlle glamour a

Manuel Lourenzo, premio de honra Fernando Rey

O Teatro Colón da Coruña acollerá o vindeiro 10 de abril a Gala da XIX edición dos Mestre Mateo na que o actor, dramaturgo, director teatral, tradutor e docente Manuel Lourenzo recibirá o premio de honra Fernando Rey, en recoñecemento á súa extensa e prolífica traxectoria e á súa ireemplazable contribución á cultura galega. Nacido no 1943 en Ferreira do Valadouro (Lugo) desde principios dos anos sesenta desenvolveu unha intensa actividade como actor, dramaturgo, director teatral, tradutor e dinamizador de diferentes iniciativas culturais. Fundador de O Facho, Teatro Circo, Escola Dramática Galega, Compañía Luís Seoane, Elsinor Teatro e a Compañía Casahamlet, a súa vocación docente convertiuno en mestre de varias xeracións de intérpretes. Figura referente no compromiso co teatro e a creación dramática, foron dous personaxes audiovisuais os que lle deron unha inmensa popularidade entre o público: o pescador Melgacho, na serie Mareas Vivas e Vicente Otero,

De Vacas: “a cultura é a nosa táboa de salvación en tempos de crise e incertidume”

De Vacas serán as encargadas de poñer música en directo á Gala dos XIX Premios Mestre Mateo, que emitirá a Televisión de Galicia o 10 de abril en directo ás 18:00 horas. A banda xa puxo música noutros eventos como a Gala de Premios Catas de Galicia 2018 ou os  Premios da Cultura Galega 2016. En que difire o prantexamento das actuacións para  unha Gala ou para un concerto? “Para un concerto somos nós quen establecemos o noso propio guión, ese que marca as pautas a seguir para facer o espectáculo que temos na cabeza. No caso dunha Gala o guión xa nos vén dado e o que temos que facer é adaptarnos ás necesidades da propia Gala. Digamos que nun concerto nós somos as protagonistas do espectáculo e nunha Gala somos parte do mesmo, e o noso traballo ten o obxectivo de aportar todo o que sabemos para contribuír a que o conxunto funcione da mellor maneira posible”.   Despois de anos compartidos no Coro da Rá, Faia Díaz, Inés Salvado e Paula