O Centro Galego de Artes da Imaxe deu a coñecer a súa programación para os dous primeiros meses do ano, nos que concluirá a retrospectiva de Luís García Berlanga, e dedicará ciclos a Howard Hawks, á productora xaponesa Nikkatsu e aos desencadres. Tampouco faltarán as seccións habituais Fóra de serie, Off Galicia e CGAI Júnior.

O Centro Galego de Artes dá Imaxe da Coruña reiniciará a súa programación, tralo paréntese navideño, o martes 8 de xaneiro, retomando a retrospectiva que iniciou en novembro dedicada a Luís García Berlanga (1921-2010), un dos grandes cineastas españois de todos os tempos, que proxectou o seu filmografía completa. Ata o día 18 veranse os seus filmes Tamaño natural (1973), A escopeta nacional (1978), Patrimonio nacional (1980), Nacional III (1982), A vaquilla (1985), Mouros e cristiáns (1987), Todos ao cárcere (1993), Parides Tombuctú (1998) e o seu curto O soño da mestra (2002). O último día, haberá ademais unha mesa redonda da Asociación Española de Historiadores de Cine (AEHC) na que intervirán profesionais da talla de Margarita Ledo, Xullo Pérez Perucha e José Luís Castro. A semana seguinte, do 23 ao 25 de xaneiro, exhibiranse tres comedias clásicas do cineasta Howard Hawks: A fiera da miña pícara (1938), Síntome rexuvenecer (1952) e O seu xogo favorito (1964). O 30 de xaneiro arrincará o ciclo “Desencadres”, organizado en colaboración co Centro de Cultura Contemporáneo de Barcelona (CCCB), no que se proxectarán, ata o 20 de febreiro, algunhas das obras de catro importantes nomes vivos adscritos a un cine de condición experimental: Jonas Mekas (de quen se exhibirán Reminiscencias dunha viaxe a Lituania e No camiño, de cando en cando, albisquei breves momentos de beleza); Laida Lerxundi (Landscape Plus); Nathaniel Dorsky (Hours for Jerome, The Return, August and After e April) e Jerome Hiler (Words of Mercury). Lerxundi presentará a súa obra o 6 de febreiro, e Dorsky fará o propio os días 19 e 20 de febreiro. Este último día, ademais, Dorsky presentará o libro “O cine da devoción”, xunto a Miguel Branco.

Doutra banda, en colaboración coas Filmotecas Española e de Catalunya, e a Japan Foundation, o CGAI ofrecerá, ao longo de febreiro, un ciclo dedicado á productora nipona Nikkatsu, creada en 1912 e aínda en activo, con motivo do seu centenario. Proxectaranse once dos filme-s máis representativos da súa traxectoria: Mud and Soldiers, de Tomataka Tasaka (1939), Suzaki Paradise: Rede Light, de Yuzo Kawashima (1956), Crazed Fruit, de Ko Nakahira (1956), Sun in the Last Days, tamén de Kawashima (1957), The Warped Ones, de Koreyoshi Kurahara (1960), Pigs and Battleship, de Shohei Imamura (1961), Intentions of Murder, tamén de Imamura (1964), A Colt is my Passport, de Takashi Nomura (1967), Stray at Rock: Sex Hunter, de Yasuharu Hasebe (1970), The World of Geisha, de Tatsumi Kumashiro (1973), e The Oldest Profession, de Noburo Tanaka (1974). En canto ás seccións regulares do CGAI, en Fóra de serie estrearanse filmes como Post Tenebras Lux, de Carlos Reygadas (o 15 de xaneiro), Holy Motors, de Leos Carax (o 22 de xaneiro), Deep Blue Sexa, de Terence Davies (o 29 de xaneiro), e Mapa, de Elías León Siminiani (o 28 de febreiro). “Off Galicia”, que está reservada ao audiovisual galego e prográmase os sábados, incluirá sesións dedicadas a Pela do Alamo (N-VIN), Otto Roca (Piedade) e Pablo Cayuela e Xan Gómez (Fóra), o 12 e 19 de xaneiro, e 2 de febreiro, respectivamente, que presentarán os seus autores. O 9 de febreiro será a quenda de Proxecto Socheo, presentado por Beli Martínez e Xurxo González; e o 16 de febreiro, de Ou xigante, de Luís dá Matta e Júlio Vanzeler, e dun avance da tropa de trapo II. Para rematar, no apartado mensual CGAI Júnior veranse As vacacións do sr. Hulot, de Jacques Tati (o 26 de xaneiro) e Koki, de Jordi Amorós (o 23 de febreiro).