Nación de Margarita Ledo, a loita obreira desde a perspectiva das mulleres

Falar de Margarita Ledo é falar dunha referente, unha figura indispensable para entender a cultura galega actual na súa definición máis ampla. Docente, escritora, cineasta, Catedrática de Comunicación Audiovisual da Universidade de Santiago de Compostela, membro de número da Real Academia Galega, primeira muller a quen se lle concede o premio Otero Pedrayo, Premio Nacional da Cultura Galega en 2008... a listaxe dos seus logros e recoñecementos é extensa. Volve poñerse detrás das cámaras para dirixir Nación, a súa cuarta longametraxe, que se estrea no Festival de Cine de Sevilla e que conta a loita das operarias da fábrica Pontesa. Un documental que reivindica a loita obreira desde o punto de vista das mulleres, tendo en conta as implicacións que supuxo a súa incorporación á forza de traballo, en tempos convulsos para o sector fabril.Por que decides contar a historia das operarias de Pontesa? Por unha frase nun vídeo doméstico. Unha antiga operaria da

Lúa Vermella, o mito e a paisaxe segundo Lois Patiño

Sete meses despois da data prevista, chega ás salas de cine Lúa Vermella, a esperada segunda longametraxe do cineasta vigués Lois Patiño. A película inspírase na historia real do Rubio de Camelle, un buzo rescatador de cadáveres de náufragos perdidos baixo o mar da Costa da Morte. Está producida por por Zeitun Films, foi estreada na pasada Berlinale e premiada coa Biznaga de Prata á Mellor Película Española de Zonazine no pasado festival de Málaga. Tres mulleres chegan a unha vila da costa galega buscando ao Rubio, un mariñeiro que desapareceu no mar. É un lugar onde o tempo semella terse detido e onde se escoitan voces que falan de pantasmas, de meigas, de monstros. Despois de Costa da Morte, a túa ópera prima, como xorde Lúa Vermella? Xorde como unha continuación, polo desexo de seguir afondando na identidade galega. Pero se Costa da Morte é un documental antropolóxico, que contempla a relación entre o home e a paisaxe desde o lado da realidade,

Aberto o prazo de presentación de candidaturas para os XIX Premios Mestre Mateo

Xa está aberto o prazo de inscrición de candidaturas para os XIX Premios Mestre Mateo. Dende as 9.00 horas de hoxe, día 5 de outubro, ata o 23 de outubro ás 14.00 horas, as persoas interesadas poden rexistrar as súas candidaturas, como xa vén sendo habitual, a través da web da Academia na lapela Premios Mestre Mateo. Cambios respecto ao ano anterior As bases desta edición contan con varias modificacións respecto á edición pasada que foron aprobadas na Asemblea Xeral Ordinaria celebrada o pasado 11 de setembro: 3.1  CATEGORÍAS DE PRODUCIÓN Que o 50% do equipo técnico e artístico sexa galego ou residente en Galicia. Contabilizaranse tódalas categorías ou departamentos e persoa/as en cada un deles, excepto meritorios e bolseiros. Se unha mesma persoa desempeña varios postos de traballo, contabilízase esa persoa tantas veces como postos de traballo asuma. No caso de ser o único requisito a cumprir, é necesario especificar no listado de equipos que

IV Premios María Luz Morales de ensaio sobre o audiovisual

Alba Gallego, Ester García Mera, Iván Villarmea e José Manuel López son os gañadores da cuarta edición dos Premios María Luz Morales de ensaio e videoensaio sobre o audiovisual.Os premios están organizados pola Academia Galega do Audiovisual en colaboración coas catro deputacións provinciais.O xurado estivo formado pola docente e investigadora María Teresa Vilariño, a docente e investigadora María Soliña Barreiro e a xornalista Belén Regueira. A Academia Galega do Audiovisual celebrou o martes 29 de setembro no Pazo Provincial, sede da Deputación de Pontevedra, a cerimonia de entrega da cuarta edición dos premios María Luz Morales, que promoven a investigación científica no ámbito audiovisual, destacando cun galardón e 1.200 euros dous videoensaios e dous ensaios escritos, nunha iniciativa pioneira que conta coa participación das catro deputacións. O acto de entrega tivo nesta ocasión á Deputación de Pontevedra como anfitrioa, representada pola súa

A viaxe polo tempo e por Galicia de Ignacio Vilar con María Solinha

A chegada dun director teatral a Cangas do Morrazo para reconstruír a historia de María Solinha é o punto de partida da nova película do director Petinés Ignacio Vilar. Navia, protagonista da obra de teatro vai sufrir, no presente, ecos da agresión que sufriu María Solinha no século XVII. O lendario dragón que dorme nunha cova debaixo da Illa de San Simón funciona como metáfora no filme e tamén como fío conductor xa que, como explica o director, "María Solinha é atacada polo mesmo dragón nos séculos XVI e XXI" Comeza así unha viaxe entre presente e pasado, historia e lenda, realidade e ficción. O filme, producido por Vía Láctea Films e coa participación de Televisión de Galicia, foi rodado en galego durante os meses de agosto e setembro de 2019 en Cangas, Redondela e Vigo. A súa estrea, condicionada pola crise sanitaria, tivo lugar o 19 de xuño en Redondela e segue a xirar por distintas localidades de Galicia. Falamos con Ignacio Vilar sobre esta

Os festivais de cinema galegos regresan logo dos adiamentos causados pola crise da COVID-19

Logo duns meses moi estraños e dramáticos, chegan agrupados nesta segunda parte de 2020 os festivais de cinema que normalmente atopamos espallados ao longo de todo o ano. O punto de partida márcao a MICE, Mostra Internacional de Cinema Etnográfico Museo do Pobo Galego, que dá comezo este martes día 25 de agosto en Santiago de Compostela. A casualidade fai que tamén fora o primeiro dos festivais cinematográficos galegos que, ao igual que Play-Doc, (S8) Mostra Internacional de Cinema Periférico e Carballo Interplay, tivera que adiar a súa estrea, prevista neste caso para o 23 de marzo. Estes cambios non serán só de datas, xa que as novas circunstancias obrigan aos festivais a reformular en gran medida as súas propostas iniciais. Coloquio na MICE 2019 Cunha data de inicio tan próxima á declaración do estado de alarma, os contidos da MICE xa estaban moi avanzados e parte deles difundidos. Para Ana Estévez, directora da mosta, "a presión non veu tanto do feito

Dolores Ben, referente do noso audiovisual.

O pasamento este mes de agosto de Dolores Ben, nada en Loiba en 1954, deixa unha gran tristura e moitísimas mostras de cariño e admiración de toda a profesión. Muller pioneira do audiovisual galego, foi presidenta de AGAPI dende 2007 a 2019, e unha das principais figuras da dobraxe en Galicia tanto en Sonidor como en Cinemar Films. Co seu esforzo constante a prol da unión das e dos profesionais galegos e a súa determinación e bo facer contribuíu enormemente á construción e fortalecemento da industria audiovisual galega. Sempre mantendo o seu magnífico carácter e un gran orgullo e compromiso co sector e con Galicia. No ano 2011, a Academia Galega do Audiovisual outorgoulle o premio de honra Fernando Rey en recoñecemento á súa carreira. As súas palabras seguen vixentes a día de hoxe. Dende a Academia sumámonos á profunda dor pola súa perda e ao recoñecemento ao seu enorme labor.Que a terra che sexa leve, Dolores.

Paula Cons achéganos a historia do naufraxio do Santa Isabel na súa primeira longametraxe de ficción.

A nosa asociada Paula Cons dirixe e escribe A illa das mentiras, unha coprodución de Agallas Films, Historias del Tío Luis, Aleph Cine e Take 2000. Protagonizada por Nerea Barros, Victoria Teijeiro, Ana Oca, Darío Grandinetti e Aitor Luna, estréase este 24 de xullo. Falamos con ela con motivo desta estrea. Pregunta: A estrea de A illa das mentiras estaba prevista para o pasado mes de maio, finalmente estrearase o 24 de xullo en Filmin. Estando a rodaxe orientada á pantalla grande, que pode gañar e perder a fita en dispositivos? Paula Cons: Gaña a visibilidade que lle quitou o coronavirus, chegar a moitos fogares. E que ademais, as salas e as plataformas son complementarias, non excluíntes. Ademais Filmin é unha plataforma exquisita. P: Verémola en cines este ano? PC: Se o coronavirus nos deixa, desde logo. A idea é estrear en cines, cando menos en Galicia. Barallamos agora mesmo o 3 de outubro como data de estrea. "Chegou o momento de facer

A Academia Galega do Audiovisual estrea perfil en Linkedin

Esta semana ampliamos a nosa presenza en redes coa estrea do perfil en Linkedin da Academia Galega do Audiovisual. Linkedin é unha rede social orientada aos negocios, o emprego e o uso empresarial. Nela, os usuarios rexistrados engaden as súas experiencias profesionais, formación, habilidades, coñecementos... coa finalidade de entrar en contacto con empresas e traballadores do sector ou sectores afíns. A presenza da Academia nesta rede ten por obxectivo principal servir de punto de encontro para as persoas asociadas, gañadoras e gañadores de premios Mestre Mateo e María Luz Morales, empresas colaboradoras, persoal e participantes nas nosas actividades; favorecendo os intercambios de experiencias, as relacións profesionais e o intercambio de información artística, científica e técnica. Podedes referenciar á Academia nas vosas publicacións en Linkedin, incorporar ao voso extracto profesional a nova páxina ou seguir o perfil da Academia Galega do Audiovisual

Máis de 1.000 persoas seguen en directo o debate electoral organizado pola Academia Galega do Audiovisual.

O programa “O futuro do audiovisual a debate” foi retransmitido pola Academia en streaming a través da súa web e redes sociais. Ao longo das dúas horas que durou o debate, os diferentes representantes dos partidos políticos tiveron ocasión de explicar as súas propostas en materia de política audiovisual. As políticas da Xunta, o papel da CRTVG e a consideración do audiovisual como sector estratéxico foron os temas máis salientables sobre os que xirou a temática do encontro. Os cinco candidatos coincidiron na necesidade de revisar a Lei 6/1999 do Audiovisual de Galicia e na consideración do sector como estratéxico dentro da economía galega. Segundo Teresa Egerique, representante do Partido Popular de Galicia, a Xunta ten que ser unha canle para que o sector audiovisual siga medrando e traballar da man dos profesionais. En relación á reforma da Lei do Audiovisual de Galicia, avogou por un modelo conxunto con propostas de todos os partidos e incidiu no